Kwaliteit

Bij Lefier werken we doorlopend aan het verbeteren van onze kwaliteit: een goede dienstverlening en tevreden klanten. Daarom meten we regelmatig of onze dienstverlening voldoet aan de wensen. We zijn erg trots op de resultaten die we hiermee als woningcorporatie behalen. Want onze klanten verdienen natuurlijk het allerbeste!

KWH

Voor Lefier is een goede dienstverlening aan klanten belangrijk. Wij willen graag weten wat de klant van ons vindt. Daarom werken wij met het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH). Het KWH biedt het huurlabel en het participatielabel aan. Dit zijn een soort keurmerken voor corporaties.

Huurlabel

Voor het KWH huurlabel wordt de kwaliteit van de dienstverlening gemeten. Bijvoorbeeld: hoe snel wordt de klant geholpen aan de telefoon? Worden klachten serieus genomen? Hoeft de klant niet de hele dag op een reparateur te wachten? Zo kunnen wij onze kwaliteit verbeteren.

Onze huurders worden digitaal en telefonisch benaderd om mee te werken aan enquêtes over tevredenheid. De beltijden voor de telefonische enquêtes zijn van maandag tot vrijdag van 17.30 tot 20.30 en op zaterdag van 10.00 tot 15.00 uur.

Het KWH beoordeelt de corporatie voor het huurlabel op onderstaande onderdelen:

  • Corporatie bezoeken
  • Corporatie bellen
  • Woning zoeken
  • Woning betrekken
  • Woning veranderen
  • Huur betalen
  • Reparatie uitvoeren
  • Woning onderhouden
  • Klachten afhandelen
  • Woning verlaten
  • Dienstverlening rond de woning
  • Dienstverlening bij het kopen

Participatielabel

KWH-Participatielabel beoordeelt de manier waarop bewoners kunnen meepraten en meebeslissen. Hoe worden bewoners en bewonersorganisaties bij ons beleid betrokken? Hebben bewoners en bewonersorganisaties invloed op zaken die gaan over wonen, woonomgeving en leefbaarheid? Krijgen ze hiervoor voldoende middelen en ondersteuning?

Resultaten 2016

Ook in 2016 is de dienstverlening van Lefier gemeten. Uit de cijfers van het KWH is gebleken dat de bewoners onze dienstverlening gemiddeld met een 7,5 beoordelen. Dit betekent dat het KWH-label van Lefier is verlengd tot 10 maart 2019!

Lefier staat voor wonen

Jong en oud. Studerend, werkend en werkzoekend. Kerngezond en met beperkingen. Iedereen heeft recht op een plek om ‘thuis’ te noemen. Goed wonen betaalbaar maken en houden, daar zetten wij ons elke dag voor in. Dat doen we samen met onze huurders en gemeenten.