Vertaal deze pagina

Betaalwijze

De makkelijkste manier om uw huur te betalen is per automatische incasso. Dit kan op de 1e of de 15e van de lopende maand.U geeft dan opdracht aan Lefier om elke maand het huurbedrag van uw rekening af te schrijven op het door u aangegeven moment. U hoeft er dan zelf niet aan te denken. Zorg wel dat er rond de betaaldatum genoeg geld op uw rekening staat (formulier 'Automatisch betalen huur').

U kunt uw huur ook op de volgende manier betalen:

  • AcceptEmail formulier 'Betalen via AcceptEmail'.
  • Zelf overmaken (via uw bank).
  • Pinnen op het kantoor bij u in de buurt. Dit kan met uw pinpas of creditcard. De creditcard moet voorzien zijn van een chip op de voorzijde. (Voor onze openingstijden, klik hier.)

Wilt u de huur zelf overmaken? Dan kunt u dit overmaken op rekeningnummer NL68 INGB 0317 0755 00, ten name van Lefier. Bij de omschrijving zet u dan uw adres, de periode en uw klantnummer.

Contant betalen is helaas niet mogelijk. In verband met uw en onze veiligheid accepteren wij geen contant geld in onze kantoren. 

Als u niet via automatische incasso betaalt, moet u er op letten dat de huur vóór de 1e van de lopende maand betaald is.

Vanaf april 2018 maakt Lefier geen gebruik meer van acceptgirokaarten. Welke betaalmogelijkheden heb ik vanaf dan?

De acceptgirokaart verdwijnt in de toekomst uit Nederland en wij lopen hierop vooruit. Al vanaf de huur van april 2018 versturen wij geen acceptgirokaarten meer.

Waarom worden de acceptgirokaarten afgeschaft?
Dat de acceptgirokaarten (landelijk) worden afgeschaft is niet voor niks. Door de opkomst van internet worden ze veel minder gebruikt. Maar belangrijker nog: acceptgirokaarten zijn milieubelastend, het kost u en ons veel tijd en ze zijn duur. Alle andere betaalmethodes zijn makkelijk en milieuvriendelijk.

Uit welke betaalmogelijkheden kan ik nu kiezen?
De makkelijkste manier om uw huur te betalen is per automatische incasso. U geeft ons dan opdracht om elke maand de huur van uw rekening af te schrijven. Dit kan op de 1e of de 15e van de lopende maand.

U kunt uw huur ook op de volgende manier betalen:

  • Per AcceptEmail (digitale accpetgiro).
  • Zelf overmaken (via uw bank).
  • Pinnen op het kantoor bij u in de buurt. Dit kan met uw pinpas of creditcard. De creditcard moet voorzien zijn van een chip op de voorzijde. (Ga voor de openingstijden naar onze contactpagina).

Eenvoudig en snel uw nieuwe betaalwijze kiezen? Klik dan hier voor het formulier 'Nieuwe betaalwijze' en vul het formulier in.

Wilt u de huur zelf overmaken? Dan kunt u dit overmaken op rekeningnummer NL68 INGB 0317 0755 00, ten name van Lefier. Bij de omschrijving zet u uw adres, de periode en uw klantnummer.

Als u niet via automatische incasso betaalt, moet u er op letten dat de huur vóór de 1e van de lopende maand betaald is.

Hoe kan ik mijn huur automatisch laten afschrijven?

Met een automatische incasso geeft u opdracht aan Lefier om elke maand de huur van uw rekening af te schrijven. Zo weet u zeker dat u altijd op tijd uw huur betaalt. U kiest zelf of de huur de 1e of de 15e van de maand wordt afgeschreven. Valt de incassodatum in het weekend? Dan schrijven wij de huur de eerstvolgende werkdag van uw rekening af. U moet er wel voor zorgen dat er voldoende saldo op uw rekening staat, anders kunnen wij de huur niet afschrijven.

U regelt een automatische incasso door het formulier 'Automatisch betalen huur' op onze website invullen. Als u het formulier liever per post ontvangt, neemt u dan telefonisch contact met ons op via 088 2033000.

Betaalt u met een automatische incasso en heeft u een nieuw bankrekeningnummer? Dat kunt u aan ons doorgeven door het formulier 'Automatisch betalen huur' te vullen.

Als ik op een andere manier mijn huur ga betalen, wanneer gaat dit dan in?

Als u de wijziging doorgeeft voor de 15e van de maand, gaat dit de maand erna in. Dit geldt ook voor een automatische incasso. Als u de wijziging na de 15e van de maand doorgeeft, gaat dit een maand later in. Bijvoorbeeld: een wijziging die u op 8 mei doorgeeft, gaat in op 1 juni. Een wijziging die u doorgeeft  op 25 mei, gaat pas in op 1 juli.

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?

Dat kan via het formulier 'Opzeggen automatische incasso'. U ontvangt dan voortaan elke maand een AcceptEmail (digitale acceptgiro) voor het betalen van de huur.

Als u de huur opzegt, beëindigt Lefier de automatische incasso. 

Hoe kan ik de incassodatum wijzigen?

U kunt kiezen uit twee incassodata: de 1e of de 15e van de lopende maand. U kunt uw incassodatum wijzigen via het formulier 'Automatisch betalen huur'.

Als u geen gebruik maakt van een automatische incasso, moet u de huur zelf vóór de 1e van de maand overmaken. U kunt dan niet kiezen voor de 15e van de maand.

Kan ik mijn huur per AcceptEmail betalen?

Sinds 1 mei 2017 biedt Lefier AcceptEmail aan als één van de standaard betaalmiddelen voor de huur. AcceptEmail is een digitale acceptgiro die gebruik maakt van iDEAL. Met AcceptEmail kunt u eenvoudig met een paar muisklikken uw huur betalen. Dat kan met uw laptop, tablet of zelfs direct via uw smartphone. Digitaal, veilig en snel. Wilt u de huur betalen via AcceptEmail? Vult u dan het formulier 'Betalen via AcceptEmail' in.

Wanneer ontvang ik de AcceptEmail / digitale factuur voor het betalen van de huur?

U ontvangt de AcceptEmail / digitale factuur voor de 25e van de maand, voorafgaand aan de maand waarop de huur betrekking heeft (u betaalt dus steeds een maand vooruit).

Is AcceptEmail veilig?

Ja. Omdat AcceptEmail voor de betaling gebruik maakt van internetbankieren van uw eigen bank, is het volkomen veilig. Er worden dus géén betaalgegevens zoals bijvoorbeeld uw bankrekeningnummer meegezonden in de e-mail. De betaling wordt altijd gestart vanaf een zogenaamde ‘SSL beveiligde’ transactiepagina van AcceptEmail. Tijdens de betaling ziet u altijd hoeveel u betaalt aan Lefier. De betaling loopt via uw eigen betaalrekening.

In de AcceptEmail zijn een aantal duidelijke herkenningspunten ingebouwd. Betalen begint en eindigt altijd op beveiligde webpagina’s van AcceptEmail. Bovendien kunt u het afzenderadres (van Lefier), het huurbedrag en de omschrijving controleren. Als het goed is zult u deze herkennen als huurder van een woning bij Lefier.

Het kan zijn dat u de AcceptEmail of de plaatjes in de e-mail niet volledig kunt zien. U kunt met uw rechtermuisknop op een niet correct getoond plaatje klikken en dan kiezen voor ‘afbeeldingen tonen’ of ‘afbeeldingen downloaden’. U staat dan toe dat de afbeeldingen getoond mogen worden.

Ik heb zojuist betaald via AcceptEmail, hoe kan ik controleren of ik betaald heb?

Na uw betaling verandert de status in de bovenbalk van een AcceptEmail van ‘Te betalen’ (blauwe kleur) in ‘Betaald’ (groene kleur). Om deze nieuwe status te kunnen zien, moet u de e-mail eerst sluiten en daarna opnieuw openen. Dan ziet u altijd de actuele status. Een AcceptEmail met een groene strook biedt voor u dus ook de zekerheid dat uw betaling goed is ontvangen bij Lefier. U hoeft ons hiervoor dus niet meer te bellen.

Kan ik een AcceptEmail ook doorsturen naar iemand anders die voor mij de huur betaalt?

Ja dat is mogelijk. Via de optie “stuur door” (of “forward”) in uw e-mailprogramma stuurt u de AcceptEmail door naar een andere ontvanger. Dit kan bijvoorbeeld een familielid zijn die voor u de huurbetaling in orde gaat maken. Een AcceptEmail is beveiligd en kan niet per ongeluk twee keer betaald worden. Als de persoon naar wie u de AcceptEmail heeft doorgestuurd deze heeft betaald, dan kunt u dit ook zien aan de AcceptEmail in uw inbox: de blauwe balk is dan groen geworden.

Wat moet ik doen als ik een AcceptEmail van Lefier heb ontvangen en deze (per ongeluk) uit mijn e-mail inbox heb verwijderd?

U kunt zich bij AcceptEmail gratis registreren met uw e-mailadres. Als u inlogt kunt u alle AcceptEmails die sinds uw registratie naar uw e-mailadres zijn gestuurd terugvinden, en deze opnieuw naar uw e-mailadres versturen. Niet alleen AcceptEmails van Lefier, maar ook van andere bedrijven en instellingen die AcceptEmail gebruiken zoals energieleveranciers, het kabelbedrijf, verzekeraars of onderwijsinstellingen.

Registratie bij AcceptEmail is niet noodzakelijk om een betaling te doen via AcceptEmail. maar heeft dus als voordeel dat u altijd een overzicht kunt opvragen van alle AcceptEmails die aan u zijn verstuurd. U kunt dat overzicht gemakkelijk online inzien via uw computer. U hoeft geen betaalbevestigingen of ander papierwerk te bewaren.

Uw gegevens worden bewaard volgens de regels van privacybescherming. AcceptEmail gebruikt de gegevens alleen voor de dienst van AcceptEmail zelf en voor informatie over het (statistische) gebruik ervan.

Ik heb gekozen voor betalen via AcceptEmail, maar krijg nu een digitale factuur. Hoe kan dat?

U heeft in het verleden gekozen om de huur via AcceptEmail te betalen. Wij hebben echter gemerkt dat u de AcceptEmail niet gebruikt voor de betaling. Omdat de kosten voor het verzenden van een AcceptEmail hoger zijn dan het verzenden van een digitale factuur, denken wij dat een digitale factuur op dit moment passender is. 

Wilt u geen digitale factuur? Klik dan hier om een andere betaalwijze te kiezen.