Huur betalen

Als u een woning huurt, moet u iedere maand de huur betalen. Dit kan het gemakkelijkst met automatische incasso. Lefier schrijft dan het bedrag iedere maand van uw rekening af. Maar er zijn ook andere manieren om de huur te betalen.

U moet de huur vooruit betalen, vóór de eerste dag van elke maand. Bijvoorbeeld: op 1 februari moet de huur van de maand februari bij ons binnen zijn.

Link "Wijzer in geldzaken".

Huur betalen

Wanneer moet ik de eerste huurrekening betalen?

De eerste huurnota bestaat uit de huur van de lopende maand en eventueel de daaropvolgende maand. Dit is afhankelijk van het moment waarop u het contract tekent.

U kunt de eerste verhuurnota meteen via iDEAL betalen in uw klantportaal als u uw contract digitaal tekent. 

U ontvangt de huurnota ook via de mail, zodat u weet welk bedrag u moet betalen als u  het zelf wilt overmaken. Uit de nota blijkt ook duidelijk voor welke periode u betaalt.

Vrije sector
In het geval van een vrije sector huurwoning, moet de eerste huurnota vooraf betaald worden. Hiervoor krijgt de nieuwe huurder uiterlijk 2 dagen voor het tekenen van de huurovereenkomst documenten toegestuurd. De nota moet vóór de opleverdatum betaald zijn.

Ik wil mijn (nieuwe) bankrekeningnummer aan Lefier doorgeven. Hoe doe ik dat?

Dit kunt u eenvoudig doen via uw Mijn Lefier account. U kunt hier inloggen. 

Nog geen account? Klik hier om uw account te activeren. Het enige dat u nodig hebt is een e-mailadres en de laatste 5 cijfers van uw bankrekeningnummer dat bij ons bekend is. 

Heeft u als contactpersoon de huur van een overleden familielid opgezegd en moet u nu uw rekeningnummer doorgeven, omdat u nog geld van ons tegoed heeft? Neem dan telefoniach contact met ons op via 088 – 20 33 000. 

Wanneer worden de aanmaningen verstuurd?

Aanmaningen worden niet meer op een vaste dag verstuurd. Deze worden de gehele maand verstuurd als de huur niet is betaald. 

Is de huur/betalingsregeling volledig voldaan?

Neemt u hiervoor contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000.

Hoe lang duurt het totdat mijn betaling is verwerkt in het systeem?

Het streven is om huurbetalingen binnen drie werkdagen te verwerken. Inschrijfgeld (met pin of via iDeal betaald) wordt direct verwerkt en is de volgende dag zichtbaar. 

Ik heb een aanmaning ontvangen voor de huur, maar ik heb de huur wel betaald. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat uw betaling en de aanmaning elkaar gekruist hebben. U kunt dan de brief als niet verzonden beschouwen en hoeft verder geen contact hierover met ons op te nemen. 

Wanneer u van ons een tweede aanmaningsbrief hebt ontvangen, neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000.

Als wij uw betaling niet hebben ontvangen, dan vragen wij u een betalingsbewijs van de huur te mailen naar info@lefier.nl. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, adres en de maand waarvoor u betaalt. U kunt uw betalingsbewijs ook op een van de kantoren van Lefier langsbrengen. Houdt u hierbij rekening met de openingstijden van het kantoor bij u in de regio. De openingstijden vindt u onze contactpagina.
 

Ik ben bij het overmaken van de huur vergeten een omschijving/kenmerk mee te geven, wordt mijn betaling nu wel goed geboekt?

Wij willen graag een bewijs/kopie van uw betalingsgegevens. U kunt dit opsturen via ons contactformulier. U kunt het ook bij ons kantoor in uw regio langsbrengen. Houdt u hierbij rekening met onze openingstijden.  

Ik heb te veel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Neemt u hiervoor contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000.

Kan ik mijn huur ook vanuit het buitenland betalen?

Ja, u kunt de betaling overmaken op het IBAN-nummer van Lefier: NL68 INGB 0317 0755 00. Daarvoor heeft u ook het BIC/SWIFT nummer nodig, dit is INGBNL2A.