Vertaal deze pagina

29-3-2019

Automatische incasso huur op 1 april i.p.v. 15 april?

Helaas is er voor de maand april iets mis gegaan voor al onze huurders die de 15e van de maand als voorkeursdatum hebben aangegeven voor de automatische incasso van hun huur. In plaats van de 15e wordt de huur op 1 april afgeschreven bij deze groep huurders. Is de 15e van de maand u voorkeursdatum en ziet u dat op 1 april dat de huur afschreven is? Dan helpen we u via dit bericht graag verder.

We hebben ons uiterste best gedaan om de incasso op 1 april ongedaan te maken, helaas is dit niet gelukt. We bieden u hiervoor onze excuses aan. Hieronder leggen we uit welke verschillende mogelijkheden er voor u zijn.

Geen probleem, ik laat het zo
Wanneer het voor u geen betalingsproblemen oplevert dan hoeft u niets te doen. U betaalt uw huur voor de maand april dan op 1 april. Op de 15e wordt er dan niet nog een keer huur afgeschreven. De eerstvolgende afschrijving is dan 15 mei 2019.

Ik kan de huur niet betalen op 1 april
Wanneer u de huur niet kunt betalen op 1 april, dan kunt u de automatische incasso terugboeken (storneren). Binnen een werkdag heeft u uw geld weer op uw rekening staan. U kunt dit doen via digitaal bankieren bij uw bank. Bankiert u niet digitaal, dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw bank. Op de website van uw bank kunt u via de zoekfunctie ‘storneren’ intoetsen. U ziet dan op welke manier u bij uw bank de terugboeking van de automatische incasso kunt regelen.

Wanneer u de automatische incasso die op 1 april is afgeschreven teruggeboekt heeft, wordt de huur automatisch op 15 april afgeschreven. U hoeft hiervoor niets te doen. Uw huur voor de maand mei wordt via de automatische incasso afgeschreven op 15 mei.

We hopen u hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.

Wanneer u nog vragen heeft mag u ons altijd bellen via 088 - 20 33 000.