Bedrijfsruimte aanpassen en verbouwen

Wij bieden u de mogelijkheid om uw bedrijfsruimte naar uw eigen wensen aan te passen. Er zijn wel een aantal regels en voorwaarden. De beheerder van uw bedrijfsruimte informeert u graag hierover.

Veel gevraagd over Bedrijfsruimte aanpassen en verbouwen

Hoe vraag ik een aanpassing voor mijn bedrijfsruimte aan?

Algemeen

Dit doet u via uw Mijn Lefier account. In uw Mijn Lefier account vindt u onder 'Direct Regelen' de tegel Aanvraag Zelf Klussen (ZAV). Met de invulling van dit formulier vraagt u toestemming om uw wijziging uit te voeren. Dit formulier is ingericht voor woningen, maar u kunt in de opmerkingen de aanvraag toelichten.

Ik heb moeite om de huur op tijd te betalen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Lukt het u niet om de huur op tijd te betalen of wilt u een betalingsregeling afspreken? Neemt u dan contact op met ons via telefoonnummer 088-2033000. De afdeling incasso kan met u de mogelijkheden bespreken. Een huurachterstand is erg vervelend en lastig om weer in te lopen. Hoe eerder u dit met ons bespreekt hoe beter.

Ik wil een wijziging van mijn huurovereenkomst. Is dat mogelijk?

Algemeen

Soms is het nodig om iets aan te passen in een huurovereenkomst. Denk bijvoorbeeld aan een andere naam op het contract, gewijzigde servicekosten of een andere looptijd. Zo’n wijziging leggen we vast in een aanvullend document, een zogenaamde allonge. Dit document hoort dan bij de bestaande huurovereenkomst.

Wilt u iets aanpassen? Dan kunt u dit aanvragen via het contactformulier op onze website.

Let op: vraagt u zelf om een wijziging via een allonge? Dan rekenen we hiervoor een vergoeding van € 250,– exclusief btw.

Ik wil mijn bedrijf overdragen aan iemand anders. Is dat mogelijk?

Algemeen

Wilt u een verzoek tot indeplaatsstelling of contractovername bij ons indienen? Dan kunt u dit aanvragen via het contactformulier op onze website.

Om uw aanvraag te kunnen beoordelen, hebben we het volgende nodig:

  • een korte uitleg waarom u het contract wilt overdragen
  • een uittreksel van de Kamer van Koophandel (maximaal 3 maanden oud)
  • een kopie van het legitimatiebewijs van de nieuwe huurder
  • contactgegevens van de nieuwe huurder
  • Lefier bekijkt uw aanvraag en laat binnen 4 weken weten of deze wordt goedgekeurd.

Let op: aan een indeplaatsstelling of contractovername zijn kosten verbonden voor de nieuwe huurder. Deze bedragen € 500,- exclusief btw.

Hoe zeg ik de huur van mijn bedrijfsruimte op?

Algemeen

U zegt de huur schriftelijk op. Die brief moet u aangetekend naar ons toesturen. De opzegtermijn staat in uw huurovereenkomst. U ontvangt van ons een bevestiging van de opzegging.

Na uw opzegging worden er afspraken met u gemaakt over het opleveren van de gehuurde ruimte(s)

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Algemeen

U kunt uw rekeningnummer wijzigen in uw Mijn Lefier account onder Direct Regelen. Lukt dit niet, dan kunt een verzoek indienen via het contactformulier op onze website.

Ik wil een verandering van rechtspersoon in mijn huurovereenkomst doorgeven. Hoe doe ik dat?

Algemeen

U of uw organisatie wil veranderen van rechtspersoon of is al veranderd van rechtspersoon.

In dat geval kunt u via het contactformulier op onze website een aanvraag doen. Stuur ook de bevestiging van de inschrijvingswijziging bij de Kamer van Koophandel mee. Was of is uw rechtsvorm een vof? Stuur dan ook een getekende schriftelijke bevestiging van de vof-leden mee.

Hoe wijzig ik mijn telefoonnummer of emailadres?

Algemeen

Voor wijzigingen in uw telefoonnummer of emailadres kunt u in uw Mijn Lefier account terecht. Heeft u geen Mijn Lefier account? Dan kunt u een verzoek indienen via het contactformulier op onze website.