Huur betalen en huurachterstanden

De huur betaalt u op het moment en de wijze zoals afgesproken is in uw huurovereenkomst.

Veel gevraagd over Huur betalen en huurachterstanden

Hoe vraag ik een aanpassing voor mijn bedrijfsruimte aan?

Algemeen

Dit doet u via uw Mijn Lefier account. In uw Mijn Lefier account vindt u onder Direct Regelen de tegel Aanvraag Zelf Klussen (ZAV). Met de invulling van dit formulier vraagt u toestemming om uw wijziging uit te voeren.

Dit formulier is ingericht voor woningen, maar u kunt in de opmerkingen de aanvraag toelichten. Mocht het formulier voor uw aanvraag niet bruikbaar zijn dan kunt u uw aanvraag ook doen via het contactformulier op de website. Beschrijf in dat geval uw plannen zo duidelijk mogelijk. Uw aanvraag wordt dan in behandeling genomen.

Ik heb moeite om de huur op tijd te betalen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Lukt het u niet om de huur op tijd te betalen of wilt u een betalingsregeling afspreken? Neemt u dan contact op met ons via telefoonnummer 088-2033000. De afdeling incasso kan met u de mogelijkheden bespreken. Een huurachterstand is erg vervelend en lastig om weer in te lopen. Hoe eerder u dit met ons bespreekt hoe beter.

Ik wil de tenaamstelling op de huurovereenkomst wijzigen. Is dat mogelijk?

Algemeen

Dit is mogelijk. Wij ontvangen graag via het contactformulier op de website de volgende documenten van u:

  1. Een recent uittreksel van de kamer van koophandel (maximaal 3 maanden oud)
  2. Het BTW nummer (wanneer van toepassing)

Hoe zeg ik de huur van mijn bedrijfsruimte op?

Algemeen

U zegt de huur schriftelijk op. Die brief moet u aangetekend naar ons toesturen. De opzegtermijn staat in uw huurovereenkomst. U ontvangt van ons een bevestiging van de opzegging.

Na uw opzegging worden er afspraken met u gemaakt over het opleveren van de gehuurde ruimte(s)

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Algemeen

U kunt uw rekeningnummer wijzigen in uw Mijn Lefier account onder Direct Regelen. Lukt dit niet, dan kunt een verzoek indienen via het contactformulier op onze website.

Ik wil een verandering van rechtspersoon in mijn huurovereenkomst doorgeven. Hoe doe ik dat?

Algemeen

U of uw organisatie wil veranderen van rechtspersoon of is al veranderd van rechtspersoon.

In dat geval kunt u via het contactformulier op onze website een aanvraag doen. Stuur ook de bevestiging van de inschrijvingswijziging bij de Kamer van Koophandel mee. Was of is uw rechtsvorm een vof? Stuur dan ook een getekende schriftelijke bevestiging van de vof-leden mee.

Hoe wijzig ik mijn telefoonnummer of emailadres?

Algemeen

Voor wijzigingen in uw telefoonnummer of emailadres kunt u in uw Mijn Lefier account terecht. Heeft u geen Mijn Lefier account? Dan kunt u een verzoek indienen via het contactformulier op onze website.