Overlast en klachten

Overlast 
Ervaart u overlast van een huurder van Lefier, dan vragen wij altijd om eerst zelf met de veroorzaker tot een oplossing te komen. Vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat zij overlast veroorzaken. Komt u er samen niet uit dan kunt u het formulier ‘Overlast melden’ in uw Mijn Lefier account invullen. Uw melding wordt dan in behandeling genomen.

Wilt u liever telefonisch contact? U kunt ons bereiken via het algemene telefoonnummer 088-2033000.

Klacht dienstverlening
Heeft u een klacht over de dienstverlening van Makelaardij Lefier? Laat het ons weten en wij proberen tot een oplossing te komen. U kunt via het formulier ‘Klacht dienstverlening melden’ in uw Mijn Lefier account, uw klacht indienen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Ik heb een klacht over de behandeling van mijn persoonsgegevens
Heeft u een klacht over het gebruik van uw persoonsgegevens? Bijvoorbeeld omdat u vindt dat Lefier niet zorgvuldig omgaat met uw persoonsgegevens? Of omdat u inzage of correctie heeft gevraagd van uw persoonsgegevens, maar u niet tevreden bent met de reactie? Dan kunt u dit melden bij de Functionaris Gegevensbescherming (email: FG@lefier.nl).

Veel gevraagd over Overlast en klachten

Hoe vraag ik een aanpassing voor mijn bedrijfsruimte aan?

Algemeen

Dit doet u via uw Mijn Lefier account. In uw Mijn Lefier account vindt u onder Direct Regelen de tegel Aanvraag Zelf Klussen (ZAV). Met de invulling van dit formulier vraagt u toestemming om uw wijziging uit te voeren.

Dit formulier is ingericht voor woningen, maar u kunt in de opmerkingen de aanvraag toelichten. Mocht het formulier voor uw aanvraag niet bruikbaar zijn dan kunt u uw aanvraag ook doen via het contactformulier op de website. Beschrijf in dat geval uw plannen zo duidelijk mogelijk. Uw aanvraag wordt dan in behandeling genomen.

Ik heb moeite om de huur op tijd te betalen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Lukt het u niet om de huur op tijd te betalen of wilt u een betalingsregeling afspreken? Neemt u dan contact op met ons via telefoonnummer 088-2033000. De afdeling incasso kan met u de mogelijkheden bespreken. Een huurachterstand is erg vervelend en lastig om weer in te lopen. Hoe eerder u dit met ons bespreekt hoe beter.

Ik wil de tenaamstelling op de huurovereenkomst wijzigen. Is dat mogelijk?

Algemeen

Dit is mogelijk. Wij ontvangen graag via het contactformulier op de website de volgende documenten van u:

  1. Een recent uittreksel van de kamer van koophandel (maximaal 3 maanden oud)
  2. Het BTW nummer (wanneer van toepassing)

Hoe zeg ik de huur van mijn bedrijfsruimte op?

Algemeen

U zegt de huur schriftelijk op. Die brief moet u aangetekend naar ons toesturen. De opzegtermijn staat in uw huurovereenkomst. U ontvangt van ons een bevestiging van de opzegging.

Na uw opzegging worden er afspraken met u gemaakt over het opleveren van de gehuurde ruimte(s)

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Algemeen

U kunt uw rekeningnummer wijzigen in uw Mijn Lefier account onder Direct Regelen. Lukt dit niet, dan kunt een verzoek indienen via het contactformulier op onze website.

Ik wil een verandering van rechtspersoon in mijn huurovereenkomst doorgeven. Hoe doe ik dat?

Algemeen

U of uw organisatie wil veranderen van rechtspersoon of is al veranderd van rechtspersoon.

In dat geval kunt u via het contactformulier op onze website een aanvraag doen. Stuur ook de bevestiging van de inschrijvingswijziging bij de Kamer van Koophandel mee. Was of is uw rechtsvorm een vof? Stuur dan ook een getekende schriftelijke bevestiging van de vof-leden mee.

Hoe wijzig ik mijn telefoonnummer of emailadres?

Algemeen

Voor wijzigingen in uw telefoonnummer of emailadres kunt u in uw Mijn Lefier account terecht. Heeft u geen Mijn Lefier account? Dan kunt u een verzoek indienen via het contactformulier op onze website.