Reparatie melden

Is er iets kapot in uw woning? Hier leest u hoe u dit kunt melden bij Lefier.

Hoe kan ik een reparatie melden?

  • U kunt uw reparatie eenvoudig zelf melden via onze website. U kunt dan ook direct een afspraak plannen. Klik hier om een reparatie te melden en een afspraak te maken. 

Sommige storingen kunt u rechtstreeks melden

Een CV-storing, glasschade of rioolverstopping kunt u rechtstreeks melden bij door ons ingehuurde bedrijven:

  • Storing CV / warm water: Energiewacht, tel. 088 – 555 30 00
  • Glasschade: Glastotaal Beheer, tel. 0800 - 452 72 34
  • Rioolverstopping: RRS, tel. 088- 030 13 01

Overige nummers die u rechtstreeks kunt bellen

  • Bij een netwerkstoring in uw straat of buurt m.b.t. gaslekkage of stroomstoring: nationaal storingsnummer, tel. 0800 – 9009
  • Waterleiding: Waterbedrijf Groningen, tel. 0800 - 020 20 13 (voor Stadskanaal, Hoogezand-Sappemeer, Groningen); Waterbedrijf Drenthe, tel. 0592 - 854 545 (voor Borger-Odoorn en Emmen) 

Spoedmeldingen buiten kantooruren

Heeft u een dringend reparatieverzoek dat niet kan wachten tot de volgende werkdag? Dan kunt u, buiten kantooruren bellen met 088 - 20 33 000. Of rechtstreeks met de Energiewacht, Glastotaal Beheer of de RRS.
Spoedeisend is:

  • Ernstige lekkage waarbij wateroverlast wordt veroorzaakt (Lefier 088-20 33 000)
  • Buitensluiting Let op! U krijgt hiervan een rekening (Lefier 088-20 33 000)
  • Gaslekkage (Energiewacht 088- 555 3000)
  • Uitvallen van centrale verwarming (Energiewacht 088- 555 3000)
  • Gebroken ruit(en) in de woning waardoor een gevaarlijke situatie ontstaat (Glastotaal Beheer 0800 - 452 72 34)
  • (Riool)verstopping (RRS 088-030 13 01)

Veel gevraagd over Reparatie melden

Wie is verantwoordelijk voor welke onderhoudsklussen?

Algemeen

Wie is verantwoordelijk voor welke onderhoudsklussen? U of Lefier? De Onderhoudswijzer geeft hier een handig overzicht van. Voor sommige storingen (bijvoorbeeld aan de cv of riolering) kunt u rechtstreeks met het betreffende bedrijf bellen.

Ik heb mijzelf buitengesloten / ik wil graag nieuwe cilinders (sloten). Wat moet ik doen?

Algemeen

Als u buiten bent gesloten, dan kunnen wij een onderhoudsmedewerker sturen om u weer binnen te laten. Neemt u hiervoor contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000. Ook als u nieuwe cilinders wilt, kunnen wij u helpen. Hier zijn wel kosten voor u aan verbonden. De onderhoudsmedewerker die bij u komt kan het totaalbedrag doorgeven.
Buiten kantoortijden kunt u ook contact met ons opnemen via telefoonnummer 088 – 20 33 000. U wordt dan automatisch doorverbonden met onze storingsdienst.

Let op: bij buitensluiting moet u altijd uw legitimatie tonen.

Hieronder vindt u een overzicht van mogelijke kosten.

Kosten bij buitensluiting / plaatsen nieuwe cilinders

Vaste kosten (let op: deze kosten gelden alleen bij buitensluiting en niet bij het vervangen van cilinders)
Hulp verlenen (tijdens kantoortijden): € 75,00
Hulp verlenen (buiten kantoortijden): € 125,00

Variabele kosten (deze kosten gelden zowel bij buitensluiting als bij het vervangen van cilinders)
Buitendeurslot excl cilinder: € 90,00
(Staart) cilinder: € 137,00
Oplegslot: € 262,00

Voorbeeld
U bent buitengesloten, de onderhoudsmedewerker komt langs tijdens kantoortijden (€75,00). Hij kan de cilinder uitboren en hoeft alleen deze te vervangen (€137,00). De totale kosten zijn € 212,00. Hier ontvangt u achteraf een factuur van.

Wilt u zelf nieuwe cilinders (sloten) plaatsen?
U kunt ook zelf nieuwe cilinders / sloten (laten) plaatsen. Bewaart u dan wel de originele cilinders. Op het moment dat u de huur opzegt, moet u deze namelijk weer terugplaatsen. Als uw deur is beschadigd door het vervangen van de cilinders, dan zijn de kosten voor het herstellen voor uw eigen rekening.

Ik wil mijn reparatieverzoek wijzigen/afzeggen. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt via onze website zelf uw reparatieverzoek wijzigen tot 24 uur voor aanvang. Is het minder dan 24 uur, of wilt u de afspraak helemaal afzeggen, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 – 20 33 000.

Ik heb een storing aan mijn traplift, waar kan ik dat melden?

Algemeen

Noteer het merk van de traplift en neem telefonisch contact met ons op via 088 – 20 33 000. Wij kunnen dan voor u nagaan wie de storing kan verhelpen.

Ik wil Lefier inschakelen voor werkzaamheden waarvoor ik zelf verantwoordelijk ben. Is dit mogelijk?

Algemeen

Nee, dit is niet mogelijk.

Wie kan ik bellen voor een storing aan de algemene lift?

Algemeen

Heeft de lift in de algemene ruimte een storing? Dan kunt u rechtstreeks met de leverancier van de lift bellen. Wie dit is, staat in de lift zelf. U kunt de leveranciers van de liften bereiken op de volgende telefoonnummers:

  • OTIS: 0800 022 47 52
  • KONE BV: 0900 22 55 566
  • Mohringer: 023 534 43 55
  • AML: 0900 22 55 265
  • Schindler Liften BV: 0900 79 00 900

Hoe kan ik een reparatieverzoek voor een bedrijfspand (BOG) melden?

Algemeen

U kunt uw reparatieverzoek telefonisch 088 – 20 33 000 aan ons doorgeven.

Welke actie moet ik ondernemen als er bij mij sprake is van wateroverlast?

Algemeen

Neem contact op met Lefier via 088 – 20 33 000. Is er sprake van een ernstig gevaar? Neem dan contact op met de hulpdiensten via 112.