Vertaal deze pagina

Uitschrijven

De meest gestelde vragen over het uitschrijven als woningzoekende vindt u hieronder.

Hoe kan ik mij uitschrijven als woningzoekende?

Maak hieronder uw keuze.

Hoe kan ik mijn inschrijving ongedaan maken?

Mijn Lefier
Vanaf het moment van inschrijving heeft u 14 dagen de tijd om uw inschrijving ongedaan te maken. Wij betalen het inschrijfgeld dan aan u terug. Daarvoor hebben wij een betalingsbewijs van u nodig. Dit kunt u per e-mail (info@lefier.nl) of per post (Postbus 2102, 7801 CC Emmen) naar ons sturen. 

Op het betalingsbewijs moeten de volgende gegevens staan:

  • rekeningnummer waar het geld van betaald is
  • tegenrekening waar het geld naar toe is gegaan
  • bedrag
  • datum van betaling

Staan deze gegevens niet op het betalingsbewijs, dan kunnen wij uw verzoek niet in behandeling nemen.

WoningNet
Vanaf het moment van inschrijving heeft u 14 dagen de tijd om uw inschrijving ongedaan te maken. Wij kunnen dan een verzoek bij WoningNet doen om het inschrijfgeld aan u terug te betalen. Daarvoor hebben wij een betalingsbewijs van u nodig. Dit kunt u per e-mail (info@lefier.nl) of per post (Postbus 2102, 7801 CC Emmen) naar ons sturen. Op het betalingsbewijs moeten de volgende gegevens staan:

  • rekeningnummer waar het geld van betaald is
  • tegenrekening waar het geld naar toe is gegaan
  • bedrag
  • datum van betaling
  • inschrijfnummer WoningNet

Staan deze gegevens niet op het betalingsbewijs, dan kunnen wij uw verzoek niet in behandeling nemen.


  

Ik heb een woning geaccepteerd, maar krijg nog steeds meldingen van beschikbare woningen via de mail, hoe kan dat?

Dat is niet de bedoeling, normaal gesproken wordt u automatisch uitgeschreven nadat u een woning geaccepteerd heeft. Neemt u hierover contact met ons op via telefoonnummer 088 2033000.

 

 

Wanneer word ik uitgeschreven als woningzoekende?

U wordt uitgeschreven als woningzoekende als:

  • u het huurcontract van uw nieuwe woning van Lefier ondertekent;
  • u geen of onjuiste gegevens verstrekt;
  • u zelf aangeeft dat de inschrijving kan vervallen;
  • u de verlengingskosten niet of te laat betaalt;
  • u via woningruil een woning van ons gaan huren.

Naast bovenstaande, wordt u bij MijnLefier (inschrijving voor woningen buiten Groningen) ook uitgeschreven als:

  • u niet reageert op een woningtoewijzing;
  • wij correspondentie gericht aan u onbestelbaar retour ontvangen.