Betaalwijze kiezen

Ga je nu een nieuw contract tekenen of ben je al huurder van Lefier? 

Gerelateerde vragen

Ik heb gekozen voor betalen via AcceptEmail, maar krijg nu een digitale factuur. Hoe kan dat?

Algemeen

U heeft in het verleden gekozen om de huur via AcceptEmail te betalen. Wij hebben echter gemerkt dat u de AcceptEmail niet gebruikt voor de betaling. Omdat de kosten voor het verzenden van een AcceptEmail hoger zijn dan het verzenden van een digitale factuur, denken wij dat een digitale factuur op dit moment passender is. 

Wilt u geen digitale factuur? Klik dan hier om een andere betaalwijze te kiezen. 

Meer over dit onderwerp

Wat moet ik doen als ik een AcceptEmail van Lefier heb ontvangen en deze (per ongeluk) uit mijn e-mail inbox heb verwijderd?

Algemeen

U kunt zich bij AcceptEmail gratis registreren met uw e-mailadres. Als u inlogt kunt u alle AcceptEmails die sinds uw registratie naar uw e-mailadres zijn gestuurd terugvinden, en deze opnieuw naar uw e-mailadres versturen. Niet alleen AcceptEmails van Lefier, maar ook van andere bedrijven en instellingen die AcceptEmail gebruiken zoals energieleveranciers, het kabelbedrijf, verzekeraars of onderwijsinstellingen.

Registratie bij AcceptEmail is niet noodzakelijk om een betaling te doen via AcceptEmail. maar heeft dus als voordeel dat u altijd een overzicht kunt opvragen van alle AcceptEmails die aan u zijn verstuurd. U kunt dat overzicht gemakkelijk online inzien via uw computer. U hoeft geen betaalbevestigingen of ander papierwerk te bewaren.

Uw gegevens worden bewaard volgens de regels van privacybescherming. AcceptEmail gebruikt de gegevens alleen voor de dienst van AcceptEmail zelf en voor informatie over het (statistische) gebruik ervan.

Meer over dit onderwerp

Kan ik een AcceptEmail ook doorsturen naar iemand anders die voor mij de huur betaalt?

Algemeen

Ja dat is mogelijk. Via de optie “stuur door” (of “forward”) in uw e-mailprogramma stuurt u de AcceptEmail door naar een andere ontvanger. Dit kan bijvoorbeeld een familielid zijn die voor u de huurbetaling in orde gaat maken. Een AcceptEmail is beveiligd en kan niet per ongeluk twee keer betaald worden. Als de persoon naar wie u de AcceptEmail heeft doorgestuurd deze heeft betaald, dan kunt u dit ook zien aan de AcceptEmail in uw inbox: de blauwe balk is dan groen geworden.

Meer over dit onderwerp

Is AcceptEmail veilig?

Algemeen

Ja. Omdat AcceptEmail voor de betaling gebruik maakt van internetbankieren van uw eigen bank, is het volkomen veilig. Er worden dus géén betaalgegevens zoals bijvoorbeeld uw bankrekeningnummer meegezonden in de e-mail. De betaling wordt altijd gestart vanaf een zogenaamde ‘SSL beveiligde’ transactiepagina van AcceptEmail. Tijdens de betaling ziet u altijd hoeveel u betaalt aan Lefier. De betaling loopt via uw eigen betaalrekening.

In de AcceptEmail zijn een aantal duidelijke herkenningspunten ingebouwd. Betalen begint en eindigt altijd op beveiligde webpagina’s van AcceptEmail. Bovendien kunt u het afzenderadres (van Lefier), het huurbedrag en de omschrijving controleren. Als het goed is zult u deze herkennen als huurder van een woning bij Lefier.

Het kan zijn dat u de AcceptEmail of de plaatjes in de e-mail niet volledig kunt zien. U kunt met uw rechtermuisknop op een niet correct getoond plaatje klikken en dan kiezen voor ‘afbeeldingen tonen’ of ‘afbeeldingen downloaden’. U staat dan toe dat de afbeeldingen getoond mogen worden.

Juni 2021
In juni 2021 is een andere e-mail verzonden. Dit komt doordat we een ander programma hebben gebruikt. Vanaf juli gebruiken we weer het voorgaande programma waardoor de opmaak dus weer gelijk is aan hiervoor.

Meer over dit onderwerp

Wanneer ontvang ik de AcceptEmail / digitale factuur voor het betalen van de huur?

Algemeen

U ontvangt de AcceptEmail / digitale factuur voor de 25e van de maand, voorafgaand aan de maand waarop de huur betrekking heeft (u betaalt dus steeds een maand vooruit).

Meer over dit onderwerp

Hoe kan ik mijn huur per AcceptEmail betalen?

Algemeen

Wilt u de huur betalen via AcceptEmail? Vult u dan het formulier Betaalwijze kiezen in.

AcceptEmail is een digitale acceptgiro die gebruik maakt van iDEAL. Met AcceptEmail kunt u eenvoudig uw huur betalen. Digitaal, veilig en snel.

Na uw betaling verandert de status in de bovenbalk van een AcceptEmail van ‘Te betalen’ (blauwe kleur) in ‘Betaald’ (groene kleur). Om deze nieuwe status te kunnen zien, moet u de e-mail eerst sluiten en daarna opnieuw openen. Dan ziet u altijd de actuele status. Een AcceptEmail met een groene strook biedt voor u dus ook de zekerheid dat uw betaling goed is ontvangen bij Lefier. 

Meer over dit onderwerp

Hoe kan ik de incassodatum wijzigen?

Algemeen

U kunt kiezen uit twee incassodata: de 1e of de 15e van de lopende maand. U kunt uw incassodatum wijzigen via het formulier Betaalwijze kiezen.

Als u geen gebruik maakt van een automatische incasso, moet u de huur zelf vóór de 1e van de maand overmaken. U kunt dan niet kiezen voor de 15e van de maand.

Meer over dit onderwerp

Als ik op een andere manier mijn huur ga betalen, wanneer gaat dit dan in?

Algemeen

Als u de wijziging doorgeeft voor de 15e van de maand, gaat dit de maand erna in. Dit geldt ook voor een automatische incasso. Als u de wijziging na de 15e van de maand doorgeeft, gaat dit een maand later in. Bijvoorbeeld: een wijziging die u op 8 mei doorgeeft, gaat in op 1 juni. Een wijziging die u doorgeeft  op 25 mei, gaat pas in op 1 juli.

Meer over dit onderwerp

Hoe kan ik mijn huur automatisch laten afschrijven?

Algemeen

U regelt een automatische incasso door het formulier Betaalwijze kiezen op onze website of in uw klantportaal in te vullen. 

U kiest zelf of de huur de 1e of de 15e van de maand wordt afgeschreven. Valt de incassodatum in het weekend? Dan schrijven wij de huur de eerstvolgende werkdag van uw rekening af. U moet er wel voor zorgen dat er voldoende saldo op uw rekening staat, anders kunnen wij de huur niet afschrijven.

Betaalt u met een automatische incasso en heeft u een nieuw bankrekeningnummer? Dat kunt u aan ons doorgeven via uw account voor de Mijn Lefier-omgeving (u kunt hier inloggen) door het formulier rekening nummer wijzigen in te vullen.

Nog geen account? Klik hier om uw account te activeren. Het enige dat u nodig hebt is een e-mailadres en de laatste 5 cijfers van uw bankrekeningnummer dat u gebruikt om uw huur te betalen.

Meer over dit onderwerp