Vertaal deze pagina

Servicekosten

Extra diensten
Naast uw huur betaalt u soms ook servicekosten. Dat zijn kosten voor extra diensten, bijvoorbeeld schoonmaak of onderhoud. Bij sommige woningen of kamers kan het ook gaan om gas en elektra. Of kosten voor verplichte heffingen of verzekeringen.

Voorschot
We kunnen het bedrag van deze kosten niet van te voren bepalen. Omdat ze afhankelijk zijn van het verbruik (elektra en water), of omdat ze niet te voorspellen zijn (onderhouds- of schoonmaakwerkzaamheden). De servicekosten zijn daarom een schatting. U betaalt iedere maand een voorschot. Als we de rekeningen van de leveranciers hebben, berekenen wij de werkelijke kosten.

Afrekening servicekosten
De servicekosten rekenen we een keer per jaar met u af. Dit doen we vóór 1 juli. We vergelijken dan de werkelijke kosten met het bedrag dat u heeft betaald. Heeft u teveel betaald, dan krijgt u geld terug. Heeft u te weinig betaald, dan moet u bijbetalen.

Overzicht servicekosten
Vanzelfsprekend betaalt u alleen de servicekosten die voor u van toepassing zijn. Ieder jaar ontvangt u een overzicht. Hierop ziet u welke servicekosten Lefier in rekening brengt.

Voor een overzicht van de veelgestelde vragen over de servicekosten klikt u hier. Daarnaast staan hieronder nog vragen over de servicekosten. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 2033000.

Ik huur een woning van Lefier, maar ben nog geen lid van het Glasfonds. Hoe kan ik lid worden?

Bij alle nieuw afgesloten huurcontracten zit het Glasfonds standaard inbegrepen. Het kan voorkomen dat dit bij oude huurcontracten niet het geval is. Als u in dat geval lid wil worden van het Glasfonds, dan kunt hiervoor het formulier 'Aanmelden glasfonds' invullen. De bijdrage voor dit fonds verrekenen we via de huur.

Wat houdt de "bijdrage bewonersactiviteiten" in waar ik via mijn servicekosten voor betaal?

In veel studentenpanden betalen bewoners via de servicekosten een zogenaamde ´bijdrage bewonersactiviteiten´. Dit bedrag stort Lefier door naar de hoofdbewoner of de bewonersvereniging van het complex. Hij of zij regelt hiervan bepaalde voorzieningen. Welke voorzieningen dat zijn, kan per pand verschillen. Meestal wordt hiermee de wasmachinehuur betaald, maar er zijn ook panden waar de bijdrage gebruikt wordt voor de aanschaf van toiletpapier en keukenapparatuur (bijvoorbeeld Van Heemskerckstraat, Duindoornstraat en Esdoornlaan).

Ik ben niet tevreden over de uitvoering van de diensten die vallen onder de servicekosten. Wat kan ik doen?

Bent u niet (helemaal) tevreden over de uitvoering van de diensten die vallen onder de servicekosten? Wacht niet op de afrekening, maar meld dit direct! Dit kan via de mail info@lefier.nl of via ons telefoonnummer 088 2033000. Dan kunnen wij tijdig actie ondernemen.