Onterechte facturen verstuurd naar een deel van onze huurders

Vorige week hebben we ten onrechte een factuur verstuurd naar zo’n 5600 huurders. Het gaat om een factuur voor de huur van november 2024 t/m januari 2025. Een ontzettend spijtige en vervelende situatie voor de huurders die deze factuur hebben ontvangen en hier terecht erg van zijn geschrokken. We bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak. 

Hoe kon dit gebeuren?
We zijn druk bezig om onze systemen te optimaliseren. Zodat we onze huurders in de toekomst beter van dienst kunnen zijn. Die verbeteringen moeten ook worden getest. De facturen zijn per ongeluk verstuurd door een fout bij het aanmaken van een testomgeving. De oorzaak kon gelukkig snel worden achterhaald en de fout is inmiddels hersteld. Er was hierbij geen sprake van een datalek.

Excuusbrief naar betrokken huurders
Maandag, dinsdag en woensdag versturen we naar alle huurders die deze onjuiste factuur hebben ontvangen een excuusbrief. En de komende dagen monitoren we zorgvuldig of we naar aanleiding van deze facturen betalingen van huurders ontvangen. En is dat het geval? Dan zorgen we ervoor dat dit geld binnen één dag wordt terugbetaald aan de huurder. Zo beperken we de schade en voorkomen we dat huurders door onze fout in de financiële problemen raken.

English translation

Last week we incorrectly sent an invoice to around 5,600 tenants. This concerns an invoice for the rent from November 2024 to January 2025. An extremely unfortunate and annoying situation for the tenants who received this invoice and are rightly very shocked by it. We sincerely apologize for the inconvenience.

How could this happen?
We are busy optimizing our systems. So that we can better serve our tenants in the future. These improvements also need to be tested. The invoices were sent accidentally due to an error when creating a test environment. Fortunately, the cause was quickly identified and the error has now been corrected. There was no data breach.

Apology letter to involved tenants
On Monday, Tuesday and Wednesday we will send an apology letter to all tenants who have received this incorrect invoice. And in the coming days we will carefully monitor whether we receive payments from tenants in response to these invoices. And is that the case? We will then ensure that this money is refunded to the tenant within one day. This way we limit the damage and prevent tenants from getting into financial problems due to our mistake.