Vertaal deze pagina

7-5-2019

Ons jaarverslag 2018 is beschikbaar!

We kijken tevreden terug op 2018. Dankzij de inzet van onze medewerkers en de samenwerking met onze huurders en partners heeft Lefier veel geïnvesteerd en gerealiseerd! De beheersing van huurachterstanden en huurderving is op orde. We hebben daarnaast een nieuw huurbeleid ingevoerd en voerden voor 9500 huurders een huurverlaging door.De oplevering van enkele grote nieuwbouwprojecten, waaronder de 207 appartementen in Polaris, is uitgesteld tot begin 2019. Daarom lijkt ons nieuwbouwresultaat in 2018 aan de lage kant. Maar in werkelijkheid hebben we maar liefst € 69 miljoen geïnvesteerd in de renovatie, verduurzaming en nieuwbouw van onze huurwoningen. En daar zijn we best trots op!

Naast onze zorg voor betaalbare, goede en duurzame huurwoningen, investeren we ook in een leefbare woonomgeving en is een deel van onze inzet gericht op het bestrijden van armoede. In Stadskanaal en Nieuw-Buinen deden we een pilot met de VoorzieningenWijzer. We gingen met ruim 380 huurders in gesprek over mogelijke vergoedingen en besparingen. De deelnemende huurders hebben op deze manier gemiddeld € 550 per jaar bespaard.

Onze online dienstverlening is in 2018 uitgebreid met de doorontwikkeling van ons klantportaal Mijn Lefier. Onze klanten kunnen nu voor nog meer diensten 24/7 terecht bij Lefier. Maar ook telefonisch en persoonlijk blijven wij tijdens kantoortijden bereikbaar voor onze huurders, partners en woningzoekenden.

We blijven ons ontwikkelen en verbeteren

We zijn goed bezig. Maar wel vragen onze onderhoudsprocessen nog extra aandacht. De kosten liggen nog te hoog en onze huurders zijn niet zo tevreden als wij wensen. We werken er daarom hard aan om de resultaten van onze verbeterprocessen de komende twee jaren zichtbaar te maken. Dit moet leiden tot lagere bedrijfslasten en een hogere klantwaardering.

Wil je meer weten over onze inspanningen en resultaten in 2018? In ons Jaarverslag 2018 lees je meer over onze opgaven, ambities en prestaties.

Mooie prestaties in 2018

• Nieuw, eerlijk huurbeleid en een huurverlaging voor 9500 huurders.
  • We hebben onze online dienstverlening uitgebreid binnen Mijn Lefier.
  • € 69 miljoen geïnvesteerd in nieuwbouw, renovatie en verduurzaming.

• We hebben 277 woningen energieneutraal gemaakt en ruim 500 woningen naar label A gebracht.
  • In 2018 verwelkomden we 3038 nieuw huurders.
  • We hebben 141.572 telefoontjes beantwoord en 6665 mails afgehandeld.

• In 2018 had 60% van ons woningbezit label A of hoger.
  • We hielpen bijna 400 huurders om gemiddeld € 550 per jaar te besparen.
  • We hebben bijna 60.000 reparaties uitgevoerd!