23-2-2021

Maatregelen coronavirus

Om te voorkomen dat het coranavirus zich verder verspreidt, volgen wij de richtlijnen van het RIVM. Daarom zijn de kantoren van Lefier alleen op afspraak te bezoeken. Voor uw gezondheid en die van onze medewerkers, kunt u telefonisch, via mail, social media en onze website contact met ons opnemen. Wij rekenen op uw begrip.

Wij zijn te bereiken via:

Algemene adviezen

  • Draag in publieke ruimten een mondkapje.
  • Was uw handen regelmatig.
  • Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Geen handen schudden.

Onze kantoren zijn alléén geopend op afspraak

  • U kunt onze kantoren alleen bezoeken op afspraak.
  • Draag een mondkapje als u langs komt bij Lefier.
  • Houd afstand en kom alleen.
  • Onze medewerkers geven geen hand en houden 1,5 meter afstand.

Wilt u een afspraak maken? Bel dan tussen 08.00 en 16.30 uur naar 088 - 20 33 000.
Heeft u griepverschijnselen? Blijf dan alstublieft thuis. Op onze website vindt u veel informatie en kunt u veel zaken zelf regelen. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op via 088 – 20 33 000.  

Reparatieverzoeken

U kunt online een afspraak inplannen voor een reparatieverzoek. Klik hier om een reparatieverzoek in te dienen. Onze medewerkers dragen een mondkapje als ze bij u langs komen. In deze flyer leest u hoe we reparaties samen veilig maken. 

Geplande afspraken en sleuteluitgifte

  • We bellen u voorafgaand aan een geplande afspraak op om te checken of u griepverschijnselen heeft.  
  • Heeft u een afspraak voor een bezichtiging of een sleuteluitgifte? Dan kunt u de sleutels op de genoemde locatie afhalen. De sleutels liggen voor u klaar in een kluisje naast onze ingang. U krijgt van ons een mail met het kluisnummer en de bijbehorende kluiscode. Heeft u de woning bezichtigd? Dan kunt u de sleutel dezelfde dag vóór 16.30 uur bij ons kantoor in de brievenbus doen. Heeft u na de bezichtiging vragen over de woning? Neem dan opnieuw telefonisch contact met ons op. 

Heeft u betalingsproblemen door het Coronavirus?

De gevolgen van het Coronavirus raken iedereen. Sommige mensen kunnen inkomsten mislopen, waardoor zij de huur niet meer kunnen betalen. Ontstaan bij u betalingsproblemen door de coronacrisis? Dan gaan we graag met u in gesprek om samen te zoeken naar een passende oplossing. Ook zijn er verschillende regelingen waarvan u mogelijk gebruik kunt maken.

U kunt ons op werkdagen tussen 8.00 en 16.30 uur bellen op 088 - 20 33 000 of stuur een e-mail naar: incasso@lefier.nl. Wij zoeken dan samen met u naar een oplossing.

Regelingen

U kunt via onze website, via Mijn Lefier, een betalingsregeling treffen. U vindt meer informatie hierover op: https://www.lefier.nl/faq/a7a8ee4b-77d2-4b71-bdc1-cc03eb8f6467

Aanvragen bijstand: 
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-mijn-bijstand-regelen

Aanvragen uitkering:
https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/uitkering-aanvragen/index.aspx?wt_ga1=24823198022_268002729588&wt_kw1=b_24823198022_%2Buitkering%20%2Baanvraag%20%2Buwv

Aanpassen toeslagen:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/wijzigingen_doorgeven/

De VoorzieningenWijzer

Huurders van Lefier in de gemeente Groningen die door de corona crisis minder inkomsten hebben en zich bij Lefier melden voor een betalingsregeling, kunnen gratis gebruik maken van De VoorzieningenWijzer. De Voorzieningenwijzer is ook beschikbaar voor onze huurders in Stadskanaal en Borger-Odoorn. Met de Voorzieningenwijzer helpen Lefier en andere woningcorporaties, gemeenten en welzijnsorganisaties mensen om geld te besparen op de maandelijkse lasten. Bijvoorbeeld door mensen te helpen met het aanvragen van allerlei subsidies, toeslagen of gemeentelijke regelingen. Of door ze te helpen over te stappen naar een goedkopere zorgverzekering of energieleverancier.

Klik hier voor meer informatie over de VoorzieningenWijzer.

Stichting Knip

Met vragen over uw geldzaken, kunt u ook contact opnemen met Stichting Knip. Stichting Knip kan u helpen door het bieden van:

  • Een luisterend oor; want het is belangrijk om gehoord te worden bij geldzorgen,
  • Praktische tips, 
  • Adviezen om ook op langere termijn door te kunnen. 

U kunt hiervoor rechtstreeks contact opnemen met Stichting Knip. Zij ontvangen graag per mail (info@stichtingknip.nl) uw naam en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent. Deze dienstverlening kost u niets. 

Eenzaamheid

Voelt u zich alleen en heeft u behoefte aan een belletje van één van onze medewerkers? Dan kunt u uw naam en telefoonnummer aan ons doorgeven via: info@lefier.nl of bel naar 088 20 33 000

Inwoners van de gemeente Emmen kunnen ook terecht bij Sedna. Sedna is gestart met "praatje met een maatje", een telefonische luisterlijn voor de inwoners van Emmen. Wil je even met iemand praten? Het team van 'praatje met een maatje' staat voor je klaar. Zij zijn van ma t/m vrij van 9 tot 16 uur te bereiken via 0591 680 801.

Inwoners van de gemeente Groningen kunnen vanaf vandaag terecht Heel Groningen Helpt. De hulplijn Heel Groningen Helpt, telefoonnummer 050 211 04 28, is van ma t/m vrij van 9-16 uur bereikbaar. Voor alle Groningers die verplicht thuiszitten tijdens deze coronacrisis.

App voor ouderen
De Sociaal Goud app is een applicatie die ouderen in verbinding brengt met de rest van samenleving. Via de app schakelen ouderen op een laagdrempelige manier iemand in voor het uitvoeren van een klusje. Daarnaast is het in de app mogelijk om een buddy aan te vragen of om je aan te melden als buddy. In de activiteitenkalender is te zien welke activiteiten er worden georganiseerd vanuit Sociaal Goud waaraan je kunt deelnemen. Klik hier voor meer informatie.  

Overlast

Tijdens de Corona crisis moet u meer thuis blijven. Net als uw buren. Dat kan ervoor zorgen dat u juist in deze tijd meer last of overlast ervaart van uw buren. Bureau WoonTalent heeft een informatieve website waar zij tips en advies geven om met deze situatie om te gaan. Klik hier voor de website 'Overlast van buren'.