24-5-2020

Maatregelen coronavirus

Om te voorkomen dat het coranavirus zich verder verspreidt, volgen wij de richtlijnen van het RIVM. Daarom is Lefier beperkt bereikbaar. Voor uw gezondheid en die van onze medewerkers, kunt u de komende periode alleen telefonisch, via mail, social media en onze website contact met ons opnemen. Wij rekenen op uw begrip.

Wij zijn te bereiken via:

Onze kantoren zijn gesloten voor bezoekers 

  • Voor zowel uw gezondheid als de gezondheid van onze medewerkers hebben wij onze kantoren gesloten. Wij staan telefonisch en per mail voor u klaar!

  • U kunt onze kantoren uitsluitend bezoeken op afspraak. Onze medewerkers geven geen hand en houden afstand. 

  • Heeft u griepverschijnselen? Blijf dan alstublieft thuis. Op onze website vindt u veel antwoorden op uw vragen en kunt u veel zaken zelf regelen. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op via 088 – 20 33 000 of via onze digitale kanalen. 

Geplande afspraken

  • Afspraken verplaatsen we of doen we telefonisch. Wij nemen hierover telefonisch contact met u op.
  • We bellen u voor een al geplande afspraak eerst op om na te gaan of u griepverschijnselen heeft.  
  • Gaat u verhuizen? Alle geplande sleuteloverdrachten gaan door, maar op een andere manier dan gebruikelijk. Ook hierover nemen we contact met u op.

Reparatieverzoeken

  • Vanaf dinsdag 2 juni voeren we geleidelijk alle reparaties weer uit. Door de drukte is het helaas niet in alle gevallen mogelijk om binnen de gestelde termijn van 2 dagen te reageren op uw reparatieverzoek. Houd er rekening mee dat de wachttijden bij onze Klantenservice langer kunnen zijn dan gebruikelijk. Ook kan het iets langer duren voordat de reparatie uitgevoerd wordt.
  • Heeft u een afspraak ingepland staan, maar heeft u griepverschijnselen? Neem dan telefonisch contact met ons op om de afspraak te annuleren. Echt urgente reparaties worden wel uitgevoerd, ook bij huurders met griepverschijnselen.

Klik hier voor het online indienen van een reparatieverzoek.

Heeft u betalingsproblemen door het Coronavirus?

De gevolgen van het Coronavirus raken iedereen. U kunt daardoor plotseling uw inkomen verliezen, waardoor u de huur niet meer kunt betalen. Bij huurders die betalingsproblemen ondervinden als gevolg van de crisis hebben we oog voor de ontstane situatie. We gaan graag in overleg met u en zoeken samen naar een passende oplossing. Ook zijn er regelingen waarvan u mogelijk gebruik kunt maken.

Heeft u betalingsproblemen als gevolg van de Coronacrisis? Neem dan contact met ons op. U kunt ons op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur bellen op 088 20 33 000 of stuur een e-mail naar: incasso@lefier.nl. Wij zoeken dan samen met u naar een oplossing.

Regelingen

U kunt via onze website, via Mijn Lefier, een betalingsregeling treffen. U vindt meer informatie hierover op: https://www.lefier.nl/faq/a7a8ee4b-77d2-4b71-bdc1-cc03eb8f6467

Aanvragen bijstand: 
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-mijn-bijstand-regelen

Aanvragen uitkering:
https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/uitkering-aanvragen/index.aspx?wt_ga1=24823198022_268002729588&wt_kw1=b_24823198022_%2Buitkering%20%2Baanvraag%20%2Buwv

Aanpassen toeslagen:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/wijzigingen_doorgeven/

De VoorzieningenWijzer

Huurders van Lefier in de gemeente Groningen die door de corona crisis minder inkomsten hebben en zich bij Lefier melden voor een betalingsregeling, kunnen gratis gebruik maken van De VoorzieningenWijzer. De Voorzieningenwijzer is ook beschikbaar voor onze huurders in Stadskanaal en Borger-Odoorn. De Voorzieningenwijzer is een programma waarmee Lefier en andere woningcorporaties, gemeenten en welzijnsorganisaties mensen helpen om geld te besparen op de maandelijkse lasten. Bijvoorbeeld omdat mensen recht hebben op bepaalde subsidies, toeslagen of gemeentelijke regelingen. Of door over te stappen naar een goedkopere zorgverzekering of energieleverancier.

Klik hier voor meer informatie over de VoorzieningenWijzer.

Stichting Knip

Met vragen over uw geldzaken, kunt u ook contact opnemen met Stichting Knip. Stichting Knip kan u helpen door het bieden van:

  • Een luisterend oor; want het is belangrijk om gehoord te worden bij geldzorgen,
  • Praktische tips, 
  • Adviezen om ook op langere termijn door te kunnen. 

U kunt hiervoor rechtstreeks contact opnemen met Stichting Knip. Zij ontvangen graag per mail (info@stichtingknip.nl) uw naam en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent. Deze dienstverlening kost u niets. 

 

Algemene adviezen

  • Was uw handen regelmatig.
  • Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Geen handen schudden.
  • Houd 1,5 meter afstand.

We brengen deze hygiënemaatregelen dagelijks extra onder de aandacht bij onze medewerkers.