Gevonden resultaten voor "zonnepanelen"

Zelf online regelen

Veelgestelde vragen

Antwoorden op jouw vragen

Ik heb zonnepanelen, maakt Lefier deze schoon?

Algemeen

Uw zonnepanelen zijn zelfreinigend doordat er een speciale coating is aangebracht op het glas. Enige vervuiling (zand/stof/algen aangroei en vervuiling door uitwerpselen) geeft geen ernstige verstoring in de maximale opbrengst. Gedurende het jaar zullen de panelen door hevige regenbuien grotendeels gereinigd worden. 

Meer over dit onderwerp

Ik zie dat de zonnepanelen op mijn woning geen energie opwekken, wat moet ik doen?

Algemeen

Geen nul-op-de-meter woning (NOM)?
Controleer in de meterkast of de schakelaar waar de zonnepanelen en omvormer op aangesloten zit naar beneden staat. Is dat het geval? Dan kun je de schakelaar weer omhoog duwen en moeten de zonnepanelen weer stroom opwekken. Staat de schakelaar goed en wordt er nog steeds geen stroom opgewekt? Dien dan een reparatieverzoek in bij ons. 

Nul-op-de-meter woning (NOM)?
Controleer of er een schakelaar in de meterkast naar beneden staat. Is dat het geval? Dan kun je de schakelaar weer omhoog duwen en moeten de zonnepanelen weer stroom opwekken. Wordt er nog steeds geen stroom opgewekt? Neem dan telefonisch contact met ons via 088 – 20 33 000.

Zonnepanelen geplaatst door Ecorus?
Zijn de zonnepanelen geplaatst door Ecorus dan zit er altijd een sticker in de meterkast van Ecorus met daarop het telefoonnummer vermeldt. Vraag dan ook altijd of er een sticker van Ecorus aanwezig is.

Stap 1: Controleer in de meterkast of de schakelaar, waar de zonnepanelen en omvormer op aangesloten staan, naar beneden staat.
Stap 2: Duw de schakelaar weer omhoog. Hierna werken de panelen weer. Staat de schakelaar omhoog en wordt er nog steeds geen stroom opgewekt?
Stap 3: ga naar www.eleena.eu of log in via de Eleena-app. Uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft u via een brief of e-mail van Ecorus ontvangen. Inloggen kan ook met behulp van uw postcode en serienummer die op het ‘Eleena-kastje’ staat , is vermeld. Dit nummer bestaat uit 16 tekens en is onder het leesvenster in het midden weergegeven

Via de website of de app kan u zien of de panelen (voldoende) energie opwekken. Vermoed u dat uw panelen niet of onvoldoende werken? Wij kunnen u direct doorverbinden met Ecorus via 0851-303620 (Bereikbaar van 9:00 tot 12:00 uur en van 13:00 toto 17:00 uur).

Meer over dit onderwerp

Ik heb een brief van mijn Enexis ontvangen over het aanmelden van mijn zonnepanelen, wat moet ik hiermee doen?

Algemeen

Ecorus meldt uw zonnestroominstallatie aan bij www.energieleveren.nl. Zij informeren uw energieleverancier en Enexis. In verband met administratieve verwerking duurt dit één tot twee maanden. U hoeft zich echter geen zorgen te maken; de zonnepanelen wekken wel al stroom op vanaf het moment van installatie.

Als u na het plaatsen van de zonnepanelen door Ecorus toch een brief (of herinnering) van Enexis ontvangt waarin u gevraagd wordt de gegevens van uw zonnepanelen aan te leveren hoeft u hier niets mee te doen.

Zoals hierboven omschreven gaat de verwerking automatisch en heeft deze informatie elkaar gekruist.

Meer informatie
Voor meer informatie kunt u kijken op www.zonniglefier.nl

Meer over dit onderwerp

Ik wil graag dubbel glas of een andere energiebesparende voorziening in mijn woning. Wat kan Lefier voor mij doen?

Algemeen

Lefier is druk bezig om een groot aantal woningen duurzamer te maken door ze beter te isoleren en zonnepanelen aan te brengen. Wordt uw woning of kamer binnenkort nog niet verduurzaamd, dan kunt u een aanvraag indienen door contact met ons op te nemen. Bijvoorbeeld voor het aanbrengen van dubbel glas of plaatsen van zonnepanelen. Wij nemen dan contact met u op om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het kan echter zijn dat hier enige tijd over heen gaat.

Let op: heeft u verouderd dubbel glas, dit wordt op dit moment niet vervangen voor HR++ glas. Op dit moment richten wij ons eerst op het vervangen van enkel glas. 

Voor dubbel glas kunt u via uw Mijn Lefier-account een aanvraag indienen.

Nog een paar aandachtspunten:

  • Woont u in een studentenhuis in een onzelfstandige kamer waarbij u de keuken, douche en/of toilet deelt, dan nemen we alleen aanvragen van het gehele huis in behandeling.
  • Woningen waar kunststofkozijnen zitten wordt het enkelglas niet van vervangen.

Voor meer informatie over het aanvragen zonnepanelen klik hier. 

Meer over dit onderwerp

Ik heb een vraag over de Energie Prestatie Vergoeding (EPV).

Algemeen

De energieprestatievergoeding (EPV) is een bedrag dat u per maand als huurder aan Lefier betaalt voor uw duurzame woning. De EPV staat voor een gegarandeerde energieprestatie van de woonruimte door Lefier. Het gaat om energiebesparende én energieleverende voorzieningen aan die woonruimte. Deze woning is zeer energiezuinig, is goed geïsoleerd en wekt zelf energie op door middel van zonnepanelen.

U ontvangt nog steeds een rekening van uw energieleverancier. U betaalt namelijk altijd een bepaald bedrag voor de aansluiting op het elektriciteitsnet (vastrecht). Gebruikt u meer energie dan de huurwoning opwekt? In dat geval betaalt u bij voor het extra gebruik. Gebruikt u minder energie? Dan krijgt u geld terug van uw energiebedrijf.

Klik hier voor alle veelgestelde vragen over de energieprestatievergoeding.
Voor veelgestelde vragen over (het gebruik van) de NOM-woning zelf, klikt u hier.

Meer over dit onderwerp
Toon alle 11 resultaten

Informatie

Pagina's

Reparaties

Nieuwsberichten

Toon alle 56 resultaten

Projecten

Toon alle 13 resultaten

Documenten

Toon alle 56 resultaten